De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nedis SIMCBO50WT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Linda16 18-01-2024

Praktische camera

Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

Na een aantal pogingen tot auto inbraken hier in de buurt voelde we ons toch niet meer helemaal veilig hier. Gelukkig kregen we de kans om deze Nedis camera te testen.
Je moet er nog los een simkaart een een sd kaart bij kopen.
De installatie is redelijk eenvoudig als je het stappenplan volgt. Het was alleen handig geweest als de qr code maar op 1 plek had gezeten. Nu zitten er twee qr codes op, waarvan een niet werkt (icm de app) geen idee waar deze code dan wel voor is, maar ik dacht dus dat het koppelen niet werkte totdat ik onderop nog een qr code vond
De app is eenvoudig en overzichtelijk, en de beelden zijn ook in de nacht duidelijk. Zo gauw er beweging wordt gedetecteerd ontvang je een foto, super handig. Ook is de camera eenvoudig te bewegen vanaf een afstand. Via de app kun je ook makkelijk zien hoe lang de batterij nog meegaat . Het meegeleverde zonnepaneel leverde met dit grijze weer helaas nog niet zo veel op.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Duidelijke beelden

Minpunten

• Niet los neer te zetten
  • Soms nodig om op te laden

Mobak 15-01-2024

Fijne camera

Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

De Nedis SmartLife beveiligingscamera is een allround keuze om je eigendommen te bewaken. Ik mocht deze camera testen. De installatie vergde enige aandacht, maar verliep uiteindelijk vrij soepel. Zowel overdag als 's nachts levert de camera helder beeld. Alleen bij hevige regenval wordt het beeld wat minder duidelijk, maar dit is begrijpelijk.
De bijbehorende app is gebruiksvriendelijk en niet complex. Je hebt de mogelijkheid om vanuit verschillende hoeken te kijken en direct meldingen te ontvangen bij gedetecteerde bewegingen. Voor het opslaan van beelden is een geheugenkaartje nodig, en het is belangrijk te weten dat er geen simkaart wordt meegeleverd. Desondanks valt het verbruik hiervan enorm mee!

Pluspunten

• Goed beeld
  • Handige app

MYoung1985 09-01-2024

Review camera

Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

De SmartLife Beveiligingscamera biedt een mix van gebruiksvriendelijkheid en geavanceerde technologie. Hoewel de installatieprocedure met een QR-code bovenop de camera enige uitdaging kan bieden, is geduld en een stapsgewijze aanpak de sleutel tot succes. Eenmaal geïnstalleerd, onderscheidt de camera zich door zijn uitstekende functionaliteit. De bijbehorende app is intuïtief, het beeld is zowel overdag als 's nachts scherp en de bewegingsmogelijkheden zijn indrukwekkend. Een zonnepaneel zorgt voor continue energievoorziening, zelfs tijdens donkere dagen.

Wat betreft veiligheid biedt de camera geavanceerde functies zoals het onderscheiden van mensen en dieren, wat leidt tot directe meldingen naar je telefoon. Hoewel de app enkele aanvullende functies zoals scenario's biedt, lijken deze het meest effectief in combinatie met andere SmartLife-apparaten.

Samengevat, ondanks enkele installatie-uitdagingen, excelleert de SmartLife Beveiligingscamera in functionaliteit en veiligheid, waardoor het een solide keuze is voor thuisbeveiliging.

Liz167 09-01-2024

Bevalt prima

Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

Hebben het product ontvangen om te mogen testen en wij zijn er in principe wel over te spreken. De installatie en montage van de camera is voor een ieder te doen. Je moet wel apart een SIM kaart bijkopen, deze gaat naar verwachting van het verbruik tot nu toe wel lang mee, en wellicht een SD kaart (dit is geen verplichting). De bewegingsdetectie werkt goed, nachts wellicht iets minder en ook wanneer iemand op een fiets aankomt in plaats van met de fiets aan de hand wordt het niet altijd geregistreerd. De spraakfunctie hebben wij zelf niet uitgeprobeerd en is voor ons een overbodige functie, maar ik lees van anderen dat ook deze functie prima werkt. Het enige minpunt dat wij tot nu toe hebben ondervonden, is dat bij harde wind het zonnepaneel draait en daardoor niet oplaadt. Je moet dan het zonnepaneel terug draaien, wat wellicht nog wel lastig wordt wanneer je de camera op een hoge plek hebt gehangen. Het grootste voordeel is dat de camera zonder wifi ook werkt, dus je kan het overal plaatsen.

WendyBlogt 05-01-2024

Erg makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

Ik heb deze camera mogen testen en was erg verrast. Na het installeren van de SD kaart, simkaart en app deed hij het meteen. Het beeld wat je krijgt is erg duidelijk en laat goed zien wat er gebeurd. De bewegingsdetectie is erg accuraat en legt vast wat er gebeurd. De beelden zijn niet alleen overdag erg goed maar ook met het infrarood beeld is het in grijstinten goed te zien wat er gebeurd.

Het mooie aan de camera is dat als je de zonnepaneel goed hangt hij goed bij laadt. In eerste instantie was de camera erg snel leeg, ik moest hem toen eraf halen en kon hem binnen opladen. Daarna hebben we het zonnepaneel verhangen en hoop dat het nu beter gaat.

De app is erg gebruiksvriendelijk, je kunt de camera bewegen, om zo een groter bereik te hebben en altijd de goede hoek te kunnen bekijken. Je kunt ook alle bewegingen nog altijd terugkijken. De camera is een aanrader in het gebruik

Pluspunten

• Snel te installeren
  • app wijst zichzelf

Minpunten

• zonnepaneel moet goed hangen

n*************@h********* 05-01-2024
Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

Het is een camera met zeer goede beeldkwaliteit. De gebruiksaanwijzing mah wel wat duidelijker. Het kostte nogal wat tijd om te camera te installeren. Omdat de camera buiten wordt gebruikt waar geen wifi is heb je een sim-kaartje nodig. Je hebt ook een sd-kaartje nodig om de beelden te kunnen opslaan.
De camera kan 360 graden draaien dus zoek een plek waar dit ook morgelijk is. Je kunt instellen dat de camera alleen personen detecteert en dat is ideaal in een drukke straat met veel verkeer.
Het beeld is goed duidelijk. Zelfs s’nachts. Je kunt een app installeren waar je een melding en een momentopname krijgt als er iets (in ons geval een persoon) wordt gedetecteerd
Het is een erg fijne camera met duidelijk beeld wat voor een veilig gevoel zorgt.

Youssra 03-01-2024

Bevalt goed

Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

Ik was op zoek naar een camera die ik buiten kan installeren en heb deze mogen testen.

De camera wordt geleverd zonder simkaart en sd kaart, deze dien je zelf aan te schaffen. Het eerste aspect dat mijn aandacht trok is dat deze camera zonder wifi werkt, ik heb buiten namelijk geen wifi. Dit was dus ideaal en werkte goed. De installatie was makkelijk en ook heerlijk dat je gebruik kunt maken van zonne energie.

Als service mochten ze voor dit bedrag wel een sd kaart bijvoegen vind ik.

Pluspunten

• zonne energie
  • werkt zonder wifi

Minpunten

• sd kaart moet je apart aanschaffen

c*******@h********** 02-01-2024

Prima gebruiksvriendelijke camera

Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

Ik mocht deze camera testen en ben na 1,5 week nog steeds tevreden. Installatie in de Smart Life app was goed te doen en ook het ophangen ging prima. Je kunt de camera opladen met een zonnepaneel of een kabel. Bijladen is voor mij nog niet nodig geweest. Het beeld is goed scherp, ook in de nacht, en je kunt een melding krijgen bij beweging. Werkt goed! Het is best een grote camera, dus je moet er wel wat ruimte voor hebben. Goed te weten is wel dat je er apart een geheugenkaart en simkaart bij moet kopen. Ik ben er blij mee!

BRPaauw 02-01-2024

Scherp beeld zowel in licht als donker

Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

Sinds enige tijd ben ik deze beveiligingscamera, op verzoek, aan het testen. We hebben de camera aan onze werkplaats gehangen. Het mooie van deze camera is dat hij mbv een app goed kan draaien en het hele erf kan bekijken. Het beeld is absoluut top. Zowel met daglicht als in het donker. Ook de functionaliteiten van het alarm en het spreken werken prima. Qua installatie had ik wel enige tijd nodig maar het lukte wel. De camera moet, wellicht door de locatie, wel regelmatig opgeladen worden. Dit maakt dat de plek van ophangen wel goed bereikbaar moet zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar het ophangen op een plek met stroom.

Pluspunten

• scherp beeld in het donker
  • scherp beeld bij daglicht
  • makkelijke montage
  • gebruikersvriendelijke app

Minpunten

• batterij relatief snel leeg

Chantal 28-12-2023

Aanrader voor plekken zonder Wifi

Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

Het installeren en ophangen was binnen een uurtje gepiept. Meteen was ik verbaasd over de scherpte van de livestream. De automatische foto-opnames bij ‘human detection’ zijn minder scherp, maar de functie werkt wel adequaat. Aanvankelijk probeerde ik de Nedis camera vanachter een raam te richten op de tuinpoort, maar dan werkt de functie ‘human detection’ niet en is er geen beeld in het donker. Video’s met beweging worden automatisch opgeslagen en kun je makkelijk terugvinden op datum. Wanneer er geen beweging is, maakt de camera ook geen opnames. De beelden worden opgeslagen op een SD-kaartje, maar een cloudabonnement is mogelijk. Via de Nedis app kun je zien hoeveel geheugen er is gebruikt, en dat valt reuze mee. Toch zou ik graag de mogelijkheid hebben om de camera via de app aan/uit te kunnen zetten, want de meldingen terwijl ik zelf thuis ben zijn soms wel vervelend en het kost onnodig veel batterij/data.
De camera draai je gemakkelijk uit de houder. Handig om tussendoor bij te laden met de bijgeleverde usb-kabel, én voor dieven – dus hoog genoeg ophangen. Het zonnepaneel heeft een lang snoer, waarmee je het - in theorie - op een zonnige(re) plek kunt ophangen; in theorie, want de camera zelf heeft geen aparte houder. Ik ben benieuwd of het zonnepaneel in de zomer genoeg oplevert om zonder bijladen te werken. Dat zou echt een pluspunt zijn tijdens de zomervakantie.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Automatische foto bij 'human detection'
  • Automatische video bij beweging

Minpunten

• Geen Wifi
  • Niet aan/uit kunnen zetten via app

S********@g******** 28-12-2023
Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

Omdat we in een nieuwbouwwoning gingen wonen, wilde we graag een camera aanschaffen. Het geluk was dat we deze camera enkele weken hebben mogen testen. Qua prijs-kwaliteitverhouding vind ik het een 6, omdat we het met de infrarood camera niet mooi beeld hebben, het beeld is dan in zwart/wit. Je kan ook de camera aanzetten in de avond en nacht, in kleur, dan heb je mooi beeld, maar dan is de batterij snel leeg en er brand een fel licht. De human body detectie was even irritant omdat we veel wisseldiensten draaien. Dus als er nu een melding is wordt deze vaak genegeerd. De camera was makkelijk te installeren, wel moesten we een geheugen en een simkaart erbij kopen. De camera moet je wel thuis opladen, 1x eraf moeten halen (in de regen) om de camera volledig weer op te laden in huis. We hadden te veel regen gehad tijdens testen en weinig zon. Plus punt is dat we van elkaar weten wie er thuis is en dat we dat via de camera een praatje kunnen maken.

Monique76 27-12-2023

Fantastische camera, kan zonder Wi-Fi en op zonne-energie!

Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

De Nedis Smartlife camera heb ik een aantal weken mogen testen en ik ben erg tevreden over deze camera. Een SD kaart en telefoonkaartje moet je nog even aanschaffen, de camera goed opladen en uiteraard de app installeren. Vervolgens kan hij aan het werk. In het donker gaat er een vrij felle lamp branden wanneer je de camera inschakelt. Ook kun je door de camera praten. Het mooiste vind ik dat hij zonder Wi-Fi werkt en zichzelf oplaadt met het zonnepaneel. Je kunt live meekijken, maar ook beelden opnemen en bewaren. Ook kun je een alarm laten afgaan, nou daar jaag je indringers zelfs op afstand wel mee weg! Heb hem tussendoor een keer moeten opladen, maar de zon heeft dan ook amper geschenen deze weken. Ik ben erg tevreden over deze camera.

Pluspunten

• Oplaadbaar middels zonne-energie
  • Mooie beelden
  • Kan zonder Wi-Fi
  • Heeft alarm functie
  • Heeft spraakmogelijkheid

Minpunten

• Bij geen zon raakt de batterij leeg

Familiestam2011 27-12-2023

Super camera (simkaart, geen wifi)

Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

Het installeren ging gemakkelijk via de QR code op de doos. Het is compatibel met meerdere apps en werkt gemakkelijk. Je kan meldingen aanzetten en aanpassen. Beeld op normaal en nachtstand. Aangeven welke gedeelte van wat je in beeld hebt wel een melding van wil krijgen zodat je geen melding krijgt van buiten de gebied die van jou is. De beeldkwaliteit is verrassend goed. Ik heb ook een andere waarop je personen in het donker wel ziet maar niet zo herkenbaar. Bij deze zie je ook in de nacht de personen heel scherp. Helder geluid. Een ideale camera voor bijvoorbeeld een garage, stal, opa en opa die geen wifi hebben. Ook hoef je je geen zorgen te maken dat iemand je kan hacken. De camera laad zichzelf op. Het is een telefoon kaartje erin waar je internet op kan zetten voor een maand, of doorlopende abbonement. Raad hem zeer zeker aan

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Melding voor alleen jou gebied
  • Helder geluid
  • Zelf opladen

a**************@g******** 23-12-2023

duurzaam en veilig

Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

Heb de camera gemonteerd aan het tuinhuisje achterin de tuin waar het erg donker is, het installeren gaat goed wel je aandacht erbij houden het zonnepaneel het ik op het dak gemonteerd en heeft de storm Pia overleefd wel eerst even opladen en dan kan ie volgens mij jaren vooruit. Heb wel zelf een simkaart en een geheugenkaart moeten kopen die zaten er niet bij. Het geeft mijn gezin een veilig gevoel zeker met deze donkere dagen. Heb deze binnen gekregen om te testen en meteen gemonteerd en had nadat ik de simkaart en geheugenkaart binnen had meteen resultaat op de app. de app werkt fantastisch.us nu kunnen we veilig de feestdagen tegenmoet zien.

Pluspunten

• veilig
  • duurzaam

Minpunten

• simkaart bijkopen
  • alleen in het wit

snoepiejudge 22-12-2023

Fijne camera

Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

Wij hebben de smartlife camera een aantal weken mogen testen thuis.

De camera konden wij erg goed bevestigen onder onze carport om zo de schuur en auto etc in de gaten te kunnen houden.
Het is handig om hem eerst op te laden zodat je kan zien hoe hij het beste hangt.

In de camera zelf moet een simkaartje en een sd kaart, daarna kan je de app installeren en de camera verbinden.
De app is erg prettig in gebruik en is te combineren met bijv google home of alexa.

Het verbaasde mij hoe helder de nachtmodus is. Alles is perfect te zien in het donker.
Via de livestream kan je ook praten tegen degene buiten en hoor je diegene ook duidelijk terug praten.
De beweging sensor mag van ons wat sneller reageren. Nu duurt het een aantal seconden voor je melding krijgt dat er iemand staat.

De batterijduur is momenteel denk ik wat minder doordat het zonnepaneel niet kan opladen door de donkere dagen.
We moeten de camera nu 1x per week opladen ongeveer.

Verder zijn wij heel erg tevreden over de nedis smartlife camera. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Oplaadbaar
  • Duidelijk beeld
  • Goed geluid
  • Stevig

f***********@g******** 22-12-2023
Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

Ik heb dit product mogen testen. De voordelen zijn als volgt . De camera is makkelijk te installeren. Hij hangt zo. Je hebt geen kabels, stroom nodig. De camera heeft een zonnepaneel waardoor hij eigenlijk niet opgeladen hoeft te worden. De app van Nedis werkt perfect. Het beeld is van uitstekende kwaliteit. Ook in de nacht heb je goed beeld. Het geluid werkt ook heel goed en is van goede kwaliteit. Je kan het een voordeel vinden dat hij op 4g werkt. Zodat je dus gebruik kan maken van het netwerk. Persoonlijk vind ik dat het de reden dat ik deze camera niet zou kopen. Daarover straks meer. De human body detectie werkt uitstekend. Je krijgt direct melding op je telefoon als je voor de camera loopt . En op je telefoon zie je gelijk de beelden. Ook heeft de camera een ruim blikveld. Ik vind de beschrijving beknopt. Via de testservice kregen we een andere beschrijving die we moesten volgen. Ik vind het heel raar dat hij niet op de wifi kan. Waardoor je dus 20 euro pm kwijt bent . Ook een sd kaart dient aangeschaft te worden. Ik heb een andere camera ook van nedis die kleiner is. Maar wel op wifi kan. Net zo goed werkt. Waarbij ik geen extra kosten heb. Geen sd kaart nodig heb.

Antje61 21-12-2023

Zeer goede camera

Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

Ik mocht deze camera een tijdje uittesten,
Deze camera is in één woord GEWELDIG. Het installeren is gemakkelijk. De ophangbeugel met vier schroefjes vastzetten en je kunt de camera er opdraaien. Het beeld is heel scherp, zelfs in het donker. Je kunt het instellen op infrarood (zwart wit) of dat de camera bij detectie in kleur opneemt (gaat wel een fel lampje boven de lens branden, schrikt misschien ook indringers af)
Je moet wel zelf een simkaart en geheugenkaart kopen. Dit zijn kosten die te verwaarlozen zijn bij een abonnement bij andere camera’s. Melding worden keurig opgeslagen op de geheugenkaart en kun je via de app later bekijken. Bediening via de app gaat prima.
De batterij laat op via een zonnepaneeltje en dit ging prima alleen liep de lading wel terug, dit kwam waarschijnlijk doordat er in de testperiode weinig zon was. Ondanks weinig zon is de batterij niet onder de 40 procent gekomen. Je kunt de camera losdraaien en binnen opladen met de mobieloplader.
In de testperioden heb ik alle weersomstandigheden gehad. De camera was niet onder een afdak geplaatst en bij regen vielen er druppels op de lens zodat het beeld onduidelijk was. Sneeuw bleef niet op lens vastplakken en storm heeft de camera ook goed doorstaan.
Bij het afhalen van de camera was de aansluiting van de antenne iets bruinig uitgeslagen. Weet niet of het roest was. De andere aansluitingen waren voorzien van een rubberen afsluiting en daar is geen water ingekomen

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • duidelijk beeld ook bij nacht
  • goede bediening via de app

c*********@u********* 21-12-2023
Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

De Nedis Smartlife 4G Camera is een uitstekende keuze voor wie op zoek is naar een betrouwbare en gebruiksvriendelijke draadloze beveiligingscamera voor buiten. De camera werkt op 4G, waardoor je hem overal kunt plaatsen waar er een 4G-signaal is. De camera wordt gevoed door oplaadbare batterijen, die worden bijgeladen door een zonnepaneel. Hierdoor heb je geen stopcontact nodig en is de batterijduur lang. Ik heb de camera nu een aantal weken getest en heb hem nog niet op hoeven laden.

De camera heeft een goede beeldkwaliteit, zowel overdag als 's nachts. Het nachtzicht is uitstekend en je kunt duidelijk zien wat er gebeurt, zelfs als het donker is. De bewegingsdetectie werkt goed en de meldingen komen snel binnen.

De installatie van de camera is eenvoudig en snel te doen. De camera is te bedienen via de Nedis Smartlife-app, die gebruiksvriendelijk is. Het was in eerste instantie wel even wennen maar als je het eenmaal door hebt kan een kind de was doen.

Er zitten diverse bevestigingsmogelijkheden bijgeleverd. Zo kun je hem eenvoudig met een sjorbandje om een boom of paal monteren.

Al met al een topding.

B**********@h********** 21-12-2023

Oké camera voor plekken zonder wifi

Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

Persoonlijk ben ik een groot fan van slimme oplossingen om mijn leven makkelijker en veiliger te maken. Een draadloze camera dat ik op afstand kan inzien en bedienen behoort daar ook toe. Maar hoezeer ik ook fan ben van oplossingen op dit vlak, vind ik het tegelijk ook lastig om een keuze te maken uit alle oplossingen die er zijn. Recent kwam deze Nedis Smartlife oplaadbare 4G camera op mijn pad en heb ik deze enkele weken mogen testen.

Wat mij direct opviel aan de camera is dat deze een redelijk formaat heeft. Ik heb ze kleiner gezien, maar ook zeker groter. De camera wordt geleverd met verschillende attributen om de camera te kunnen plaatsen. Bijvoorbeeld met een kabel aan een boom of met een standaard aan een muur of schutting. Het hele installatie- en plaatsingsproces verliep heel soepel. Door het installatieproces wordt je met de app van Nedis netjes heen geleid en eigenlijk is het installeren en plaatsen zeker binnen het uur volledig afgerond.

De camera heeft een aantal functionaliteiten die ik heel prettig vind. Zo kan de camera bewegen, waardoor het te bekijken oppervlak wordt vergroot. Daarnaast is tweeweg communicatie mogelijk en is het ook mogelijk om een alarm af te laten gaan. Ook heeft de camera nachtzicht en dat werkt heel goed. Ook de beeldkwaliteit van de camera is goed genoeg, waardoor ik echt wel tevreden ben over veel aspecten van deze camera.

Er zijn wel een aantal punten waar ik iets minder tevreden over ben en dat is dat de camera geen mogelijkheid biedt om in te stellen welk gebied de camera actief moet monitoren op beweging. Persoonsdetectie werkt wel, maar behalve aan/uit is daar weinig in te configureren. En ook is integratie met andere smarthome toepassingen ook wat beperkt. Zo kan ik de camera niet integreren met mijn NAS.

Al met al ben ik tevreden over deze camera, maar is het wel handig om rekening te houden met enkele minpunten.

Pluspunten

• Goede beeld en audioweergave
  • Draadloos (dankzij accu en zonnepaneel)
  • Goede beeld en audioweergave
  • Draadloos (dankzij accu en zonnepaneel)

Minpunten

• Beperkte instelmogelijkheden
  • Beperkte instelmogelijkheden

NBS1995 20-12-2023

Betaalbare oplaadbare camera

Geschreven voor: Nedis SIMCBO50WT

Om je camera te bedienen dien je de Nedis SmartLife app te downloaden. Daarnaast is hij uitgerust met een zonnepaneel en een batterij, met goed of niet al te koude weer zal het zich zelf opladen maar in de koude, donkere winter maanden is het ook mogelijk om de camera te ontkoppelen en op te laden aan de stroom. Montage en verbinden was vrij simpel. Opname en beeld kwaliteit is goed.